الاثنين، 5 مايو 2008

اجمل من حلم ..




حبيبتى الرقيقة .. صديقتى الحميمة , تحية طيبة وبعد,

فات قد ايه على بعدنا؟ تصدقى مش فاكر ومش عايز افتكر ..اصل هافتكر ليه؟ , مش انا الى سيبتك وجرحتك وقولتلك انى مش عايزك بدل المرة الف؟ ومش انتى الى سامحتى وحبيتى وتعبتى وعيطتى بدل المرة الف برضه؟انتى اكتر حد عرفنى وفهمنى , وعارفه انى عمرى ماكنت قاسى او متحجر القلب ..بس كان لازم اسيبك , كان لازم الحب الجميل وذكرياته تعيش بينا ومكنتش هاتعيش غير لو كنا بعاد عن بعض..عشان احنا بتصرفاتنا الطفولية وبغبائنا كنا هانضيع اجمل لحظات حياتنا ..
تصدقى بقى انى فاكر كويس احنا امتى بعدنا , اصل مش هافتكر ليه؟ مش انتى كنتى كل حاجة في حياتى , كنتى الحبيبة الرقيقة , وكنتى الصديقة الحميمة , كنتى اخت ساعه اللزوم وكنت شبه ام في احلك الظروف ..
كنتى أجمل من حلم ..
أجمل من نسمة هوا رقيقة في صيف اغسطس
كنتى أرق من ندى الصبح ..
انا عارف انك حنينه , لا .. انا عارف انك احن انسانه في الوجود ..
وانى مكنتش بالغباء دا في قرارات حياتى عشان اسيبك , بس كان لازم اسيبك..
تصدقى ان احنا بينا ذكريات جميلة كتير بجد؟
بس سيبك انتى , كل الذكريات بكل حلاوتها تنهار انهيارا قدام ذكرى وقوفنا على البحر..كان حلم بكر في بداية علاقتنا انه يكون في بحر وغروب وايد ماسكة في ايد ونظرة حالمة في أفق الكون البعيد..
يمكن نظرة لبكرة , او نظرة شكر لربنا انه كرمنى بيكى وخلى جنبى في اللحظة دى انسانه غلبانه زيك..
اه غلبانه , كنت بحب اوى اقولك الكلمة دى , عشان انتى كنتى كده فعلا , أغلب من الغلب احيانا.
المهم نرجع لليوم دا , يوم ما كان شعرك بيطير في الهوا البارد على عيونك .. وكنت انا بايدى ببعده عنك
فاكرة وفاكرة وفاكرة؟
حاجات كتير اوى .. اكتر مانتى ممكن تتخيلى او تحسى او تعرفى..
عارفه , انا حاسس انى وانا بكتب اهو ثقتى في قرار عدم الرجوع بتتهز..عارفه لو ضغطتى عليا مرة واحده بس , هاتلاقينى بقولك يالا نرجع..
برجع في كلامى؟
لا مش برجع في كلامى بس قصاد حبك وسنين حبك , استمرت قد ايه يا ترى؟
تلات سنين ولا اربعه؟
تصدقى محسبتهمش ..
قدامهم حسيت انى بتهز من جوا..
هوا انا ليه دلوقتى بفكر اتراجع؟
هواانا ليه دلوقتى دورت عليكى ولقيتك
وهوا انا ليه نسيت كل حاجة , وعذرتك عشان كنتى صغيرة..
اه صحيح , قريب اوى هايجى عيد ميلادك..
يااه يا صغيرتى البائسة.. كبرتى !
ومش هابالغ لو قولت انك كبرتى على ايديا..
منا حضرتك من وانتى لسه مراهقه صغنونة بتشق طريقها في معترك الحياة...
وانا مكنتش الواد الفتك الى خاض معارك الحياة كلها ..
يس كنت الخطوة الى بتسبق خطوتك عشان متتشنكليش في اى مفاجئات سخيفة من حياة كئيبة فا تهدك او تخليكى تيأسى..
انا سبقتك في الخطوة بس انتى سبقتينى في الحب..
خدت منك كل جمال الحب ..
يبقى كده خالصين؟
لا مش خالصين يا بنوتى , عشان انا لسه عندى كتير..
لما يجي عيد ميلادك , يمكن نكون سوا ساعتها..
ساعتها بس هايبقى عيد ميلاد علاقتنا من جديد ..
باذن الله ..
لحد مانتقابل , خدى بالك من نفسك كويس
ومتنسيش ابدا انك في عينى..
أجمل من حلم ...


بكل الحب\


أحمد

هناك 6 تعليقات:

Superman يقول...

معنديش تعليق غير إنني اقولك "إنطلق"..
لو ماصلحتش اللي فات صلحه..و لو صلحته اوعي تاني تبوظه..
و أمانة عليك يا شيخ كل ما تتخنق خش بص علي البوست دي!

Fatma يقول...

هيا دي نفس بتاعت هل احببت تلك الطفلة ؟

لو هيا نفس الشخص اقصد يعني الكلام في الموضوعين لنفس الانسانة

يبقى اكيد هترجعوا

حلو اوي كلامك يا احمد وحساس اوي

Ahmed EL Masry يقول...

اوعدك انى هابص في البوست دا ديما يا سلطان..

فنون , انا بحب موضوع هل احببت تلك الطفلة بس عشان انتى كنت متحمساله وحسستينى بقيمته اكتر ما كنت حاسسها وانا بكتبه ..

هيا نفس الانسانه,, مش عارف ومش متاكد اذا كنت هارجع او لا , بس لو رجعت هايكون لكل الى انا كاتبه دا معنى , لو مرجعتش هاتبقى حلاوة روح.

تسلميلى بجد يا ست الكل.

Romaya يقول...

أحمد.. انت انسان جميل اوى

بتمنالك لو الحلم دا قادر تطوله تانى
يبقى go on

Nanoz يقول...
أزال المؤلف هذا التعليق.
Ahmed EL Masry يقول...

مروة ونانو .. شكرا ليكوا بجد على كلامكوا الجميل الرقيق .. بجد بسطتنى اوى