الأربعاء، 16 يوليو 2008

الحب .. العين السخنة , قميص وبنطلون .. حاجات من هذا القبيل !



" الحب مسألة نسبية.. انا ممكن اشوف القميص و البنطلون دول لايقين .. وانتى ممكن لا "

" ماهى دى المشكلة يا حسن .. ان احنا الاتنين لازم نشوفم لايقين .. "
دا حوار كان بين منة شلبى و احمد حلمى في الفيلم العبقرى اسف على الازعاج .. لسه شايفه النهاردة.
خدها على الموتسكيل بتاعه وطلعوا على العين السخنة..
في حلم ديما بيراودنى , حلمته لما روحت العين السخنة زمان ..

انى اخد حبيبتى ونروح المكان دا ..
الجبال وراك وقدامك البحر الاحمر الازرق الصافى.. والسمك الصغير بلعب تحت رجلك..

وقدامك الدلافين بتنط بكل استمتاع في وسط البحر..
والشعب المرجانيه كمان تحت رجلك ..
حسيت ان الجو الساحر دا ناقصه حبيبة ..
لما اتفرجت على الفيلم , كانت المشاهد ساحرة .. خصوصا مع جمال منة شلبى...
اتخيلت انى جنب واحده جميلة ورقيقة بالشكل دا ..
كان في حد زمان , كنا حاطين في دماغنا ننفذ الفكرة دى سوا..

بس الحقيقة انى مكنتش هاحس باى حاجة, لانها مكنتش البنت الى انا عايزاها بالمرة..
لا شكلا و لاموضوعا..

المشاهد دى في الفيلم , خلتنى احس انى لازم ابص بصه حواليا , يمكن الاقى عيون تشوف معايا برضه ان القميص والبنطلون دول لايقين على بعض..
ساعتها بس .. هاتكون دى البنت الى هاتبقى واقفه جنبى على البحر في العين السخنة..
حيث اتولد حلم رومانسى جميل من زمان ..
متهئيلى لو بصيت كويس هالاقيها , لانى معدتش بشوف كويس الى حواليا..
ومتهيئلى انه جيه الوقت عشان اخرج من الدوامة وأقبل على الحياة..
وانا ماسك في ايد واحده تاخد بايدى..

باذن الله...



هناك 5 تعليقات:

Nanoz يقول...
أزال المؤلف هذا التعليق.
Ahmed EL Masry يقول...

باذن الله

Fatma يقول...

ايه الرومانسية المخيفة دي

انت يا احمد كل ما بتتكلم عن علاقات الحب بتبهرني

انا لسه تلك الكفلة مأثر عليا تصدق :)

ربنا يبعتلك يا رب البنوتة الجميلة شكلا وموضوعا اللي هتشوف معاك ان البنطلون والقميص لايقين على بعض حتى لو كان البنطلون فوشيا والقميص مقلم احمر في برتقاني :)

الشارده يقول...

الموضوع حلو قوىى
بس انا ليا راى
مش لازم انت وشريكة حياتك الى ان شاء الله تلاقيها تكون ليكم نفس النظره للحياه
يعنى ممكن تكون الصفات اللى عندك مش عندها والعكس علشان تقدروا تكملوا بعض
يعنى ممكن تكون الانسانه دى ملهاش نفس نظرتك بس فى نفس الوقت مكمله ليك

Ahmed EL Masry يقول...

فاطمة: ربنا يخليكى يارب.. ربنا يبعت ياعم D:

ايمان: والله يا ايمو .. انا مش بتكلم عن نفس النظرة المشتركة للحياة.. عشان مفيش بنى ادمين بيتفقوا في المسألة دى على وجه الخصوص .. بس انا بتكلم عن أقصى درجات عدم الاختلاف.. أصل كمان النظرة للحياة دى مسألة مش من ضمن اهم الاساسيات.. في حاجات كتير جنبها .. وزى ماقولتى اهم حاجة تكملنى .. انا دخلت في علاقه واتنين .. مكنوش بيكملونى ولا بينقصونى ! , مكنوش بيعملوا اى حاجة خالص D: .. عموما انا كمان مكنتش ملاك :)

نورتينى , عايزك تنتشرى في المدونة كلها بما انك قارئه زميلة للوغد رفعت اسماعيل والعظيم احمد خالد توفيق :)