الثلاثاء، 13 يناير 2009

الكابتن مـاجد .. عاد إليكم من جديد !

كنت قررت احط قفل على باب البلوج دا لفترة من الزمن..
ومديش المفتاح غير لناس بعينهم بس هما الى يقروا ماتحويه تلك المدونة العجيبة..

وكان منطقى ساعتها , انى سئمت ناس كتير ومش عايز اى حد يقرا او يقتحم البريفسى بتاعتى غير الى اختارهم بس
واسمحلهم بدا..

بس اكتشفت حقيقة مهمة.. لا حقيقتين:

1- انى مكسل اساسا اعمل ادد للايميلز بتاعت الناس الى عايزهم يقروا البلوج , وشايف مسالة تحديد الناس والبحث عن ايميلاتهم اشبه بالعمل الخارق الى لا يقدر عليه غير الابطال فقط !

2- انه اصلا مايُنشر على المدونة دى , اشبه بالمذاكرات اليومية المختصرة جدا , البعيدة بشكل كبير عن الواقع الملموس , اى اقرب لهينتات بسيطة عن الى بيحصل كل يوم .. او وقت مابيجيلى مزاج اكتب .. فا مفيش مشكلة ان اى وكل حد يقرا المكتوب , بس دا لايعنى ان لازم كل واى حد يعلق ويرد يعنى !

- من ضمن الاتهامات الى وجهت ليا في حياتى , لم يكن من ضمنها قلة الزوق.. بس اصل مسالة الخصوصية دى مسالة حساسة ومقدسة جدا وبالتالى فكرت في الحركة دى.

عموما .. انا هافتحها تانى.. يالا ان شاء الله محدش حوش !

وبعدين .. الايام دى ممكن اوصفها بينى وبين نفسى على انه زمن أحمد المصرى , إذن فلاحتفل ولتدق الطبول ولتصب الخمر انهارا وترقص الجوارى .. فا أنا على غير العادة ... مبسوط !

المقربين , و -غير المقربين كمان والله- , عاصروا الايام الى فاتت وفرحوا معايا وبيا وشافوا زيي انى فعلا حققت وانجزت كتير..

الحمدلله على كل حال وكل شئ.. مش هاتمنى اكتر من الى مريت بيه الفترة الى فاتت في حياتى عموما.

دا لايعنى ان سقف طموحى وقف عند هنا.. بالعكس انا حاسس انه مازال في الكتير والكتير لتحقيقه.

عايز ارغى كتير في حاجات كتير , واتكلم عن ناس معينه وعن كل الى حصل الفترة الى فاتت..

بس انا دلوقتى رغم انى عندى برد شديد.. الا انى مرتاح.

وهذا ما استطيع قوله الان...


هناك 3 تعليقات:

Superman يقول...

تصدق انت عبرت عني لما قلت
"انا دلوقتى رغم انى عندى برد شديد.. الا انى مرتاح.

وهذا ما استطيع قوله الان..."

ده فعلا اللي انا بقوله كل مرة ادخل الحمام في البرد المقرف ده!

صباح افيهاتي القاتلة يا اكسلانس..ويلكم باك :D

Ahmed EL Masry يقول...

قلش .. قلش , قلش في كل مكان :@
تصدق انى هاراجع نفسى في الى عملته دا
D:

بس سولتو .. حبيبى يعنى , مضطر أستحمل !

غير معرف يقول...

بالتوفيق إن شاء الله يارب

أنا..كنت بعت رسالة في ايجي من زمان

بس هي مش وصلت

كنت بعتذر..عن ردودي الكتير في المدونة بجد..حسيت فعلا..إني..بدون قصد..ممكن أكون اتدخلت في خصوصيات أي شخص..أو بدون قصد..يعني..تدخل بدون قصد يضايق في ردودي..لكنها مش وصلت


بالتوفيق ليك إن شاء الله :)