الأحد، 1 يونيو 2008

بحب الكحــل .. بحب الجمـال !!




بعشقه..
بيجننى منظر بنت جميلة حاطه كحل , وخصوصا على طريقة ايفريل ليفينج.
مش مبالغ فيه زيها , بس المهم انه يكون محدد العين وتقيل !

مش مهم تكون حاطه ميكاب , ولا ماكياج كامل , كل دا لا يعنينى ولا يفرق معايا..

المهم تكون حاطه كحل تقيل حوالين عنيها..

من كام يوم وانا سايق عدت قدامى بنت كانت كده, حسيت انى عايز انزل أقولها انك جميلة الجميلات ..

خلونا نكون صرحا , معظم الشباب دلوقتى اكتر حاجة بتجذبهم في البنت هوا جسمها ومن هنا بتيجى المعاكسات..
المسؤليه هنا بتوقع على الولد والبنت على حدا سوا..

أخلاق وعقليه الولد .. ولبس واحتشام البنت من عدمه..

مش عارف اذا كنت طبيعى او لا في ايامنا دى ..

بس انا عمرى ماجذبنى او اهتمت انى اشوف وابص على جسم بنت قدامى ماشية..

مش بس عشان الطبيعى انك كبنى ادم محترم تغض بصرك..

كمان عشان مقتنع ان جمال البنت بيكون في ملامحها وتقاسيم وشها..

وش مريح ومش بالضرورة جميل .. ومقاطع وملامح هادية تعملك نوع من السلام النفسى..

او وش أسمر برئ , فيه عيون واسعه وجله ومناخير منمنمة وسنان ناصعه البياض..

ممكن وش فيه دقن مشقوقه او فيما يسمى بطابع الحسن .. دا بيخليها ملكه مش بس جميلة..

ممكن مثلا , وش بيبى فيس اوى بعيون متسعه بريئة تحس انها بتلتهم المرئيات الى حوالينها..

مهما كان الوش عامل ازاى.. هيا خلقة ربنا في الاول والاخر ..

بس البنت ممكن تجمل من وشها بلمسات بسيطة رقيقة ..

كحل , ميكاب خفيف , شعر أسود او بنى .. تخليه فاحم طويل , او تخليه كيرلى زى الشعر الغجرى..

انا فاكر زمان , كنت بقعد اجيب صور بنات عادية من على جوجل او ممثلات واخليها ابيض واسود وبعدين اقعد اعملهم ميكاب زى منا شايف D: .. بالفوتوشوب.

معنديش انا رغبة عارمة في انى ابقى كوافرهرجى اكيد على رأى هنيدى..
بس بحب الجمال وبعشقه .. بحب أشوف بنت جميلة قدامى..
ومهواش الجمال الصارخ بتاع الشقر والعيون الزرق..

لا هوا الجمال البسيط المريح الرقيق, الى بيرادف في القاموس لكلمة انثى !

البنت الى كنت مرتبط بيها كانت متعذبة معايا يا عينى ..
كنت معظم صورها اقعد العب فيها ..
وهيا طبعا عشان انا حبيبها كانت تجاملنى في صور وتقول انها اروع مايكون مع انى احيانا بيكون ماليش مزاج او مش مركز فا النتيجة بتكون مروعة D:

مرة حطتلها كحل زى كحل ايفريل بالظبط .. ساعتها بجد كانت اروع ماتكون..
لانها بعيد عن كونها جميلة أصلا, اللمسات البسيطة دى حسيت انها عملت منها ملكة بجد وجدانى..

وكذا واحده من صحابى القريبين , كنت بتفنن في دا بصراحة..

الحقيقة انى بحب الجمال, وزى ماقال كاتب نسيت اسمه : للجمال حقا هيبة , ضع فتاة جميلة في مكانا ما وستجد كل الجالسين يلتفتون تلقائيا لها بل ويكفون عن الكلام ولو للحظات احتراما لهيبة هذا الجمال المقُبل عليهم !

عشان كده لما بنت بتعمل عمليات تجميل وتبوظ الفطرة بتكون على اقبح مايكون..

محدش اتكلم هنا عن ايفريل او ليندسى لوهان او رينيه فعلا !

اى بنت عادية قادرة انها تكون جميلة لو صحيت من النوم في يوم وقررت انها تكون جميلة !
دا كل الى أقدر أقوله..










هناك 7 تعليقات:

Superman يقول...

يا خلبوص انت يا بتاع الكحل D:

Ahmed EL Masry يقول...

بحبه يا جدع D:

El.MarmaritA يقول...

حمادة يا جامد

Nourhan Sirag يقول...
أزال المؤلف هذا التعليق.
Superman يقول...

"وش بيبى فيس اوى بعيون متسعه بريئة تحس انها بتلتهم المرئيات الى حوالينها"

بصرف النظر عن وصف تلتهم المرئيات اللي حوالينها اللي ينفع لوصف ضفدعة
و بصرف النظر عن كرهي المعلن لنص البنات..
بس نوعية الوشوش دي بتستفزني ابص لها..بحس قلبي بيتقطع من برائتهم و ابقي عايز اطلع نص جنيه اديهولهم!
بس انت استني اي واحدة فيهم تتكلم هتعرف ان انت اللي بريء :D

nA3'oUm HaNeM يقول...

masriyano
am n love with the (كحل)
i luv it
و بحب احطه على عيووووووني :$
هنا في امريكت بيتهبلو على جمال البنات العرب و الكحل البسيط و وشهم الي من غير ميك اب
و نصيحه اخويه فؤاديه ديابيه :D
ابعد عن الي اسمه سولتو
ما حدش هيوديك في داهيه غيره... اسالني انا (A)

شيماء الجمال يقول...

أحمد أول مرة أدخل المدونة بتاعتك ..بس مدونتك جميلة أوي